dinsdag 29 april 2008

Een haven op slot

Ja, laten de we de haven van Amsterdam op slot gooien. Zij is toch niet belangrijk in Nederland. Niemand zal er een seconde minder om slapen.Wel graag de overslag verdubbelen, vindt de gemeente. Wel graag een groei van 15% in werkgelegenheid, vind de gemeente. Maar dan wel de sluis groter, vind de gemeente.
Ik ben een groot fan van de haven van Amsterdam en waar het kan laat ik mijn pakketten via die haven verlopen.
Als je als gemeente een visie ontwikkelt, doe dat dan realistisch en niet omdat je toch iƩts moet doen. Zou het niet zo zijn dat de havengemeenschap te Amsterdam niet keihard zou werken aan die verdubbeling als er voldoende ruimte is? Als die ruimte er is had de gemeente dan niet al jaren geleden met deze visie moeten komen?
Ik vind het maar nonsens! Waarschijnlijk een heel dik rapport waardoor iedereen het punt mist: In Amsterdam moet voldoende ruimte zijn om flink te groeien. Tegelijkertijd moeten alle havens in Nederland eens in gezamenlijkheid met een visie komen die de positie van de Nederlandse havens in de wereld verbeterd. Dat zou een zinvolle tijdsbesteding zijn.

Mooiste Warehouse van Nederland 2008

Dat vind ik nu eens een mooi initiatief. Nieuwsblad Transport organiseert weer een wedstrijd: "Het mooiste warehouse van Nederland 2008". Vorig jaar ook al zo'n feestje. Geen grote prijzen, alleen een mooie legodoos en kaartjes voor een museum. Wel de kans voor iedereen om deel te nemen en te laten zien wat hij/zij mooi vindt.
Kijk zelf op www.NieuwsbladTransport.nl/MooisteWarehouse2008

Europa legt extra tol op wegvervoer

Europa gaat het wegvervoer van goederen fors extra belasten. Het gaat om de kosten van luchtvervuiling, van lawaaihinder en van de files. Insiders schatten de nieuwe lasten op circa tien cent per...
Lees verder op NieuwsbladTransport.nl