dinsdag 8 april 2008

Nederland rustte tijdens mijn vakantie

Soms dacht ik heel kort aan Nederland toen ik vorige week in de zon op een berg stond om vervolgens met grote snelheid naar beneden te suizen. "Zou er iets op transportgebied gebeuren?" of "Staat het land weer stil omdat het even regende?" Dit soort dingen dacht ik dan, maar het bleek zinloos. Er is werkelijk niets gebeurd op transportgebied in ons landje. Een bloemlezing van het heetste nieuws van vorige week:

Van Logistiek.nl
- Afvalverwerker stopt 100 miljoen in software die niet werkt
- Betuweroute zit aan het maximum
- Zwitsers aan de haal met logistiek Britse hotelketen

Van NieuwsbladTransport.nl
- Betuweroute zit aan maximale capaciteit
- Mensen onwel na openen container in haven
- Nederlandse exporteurs minder positief over 2008

Van EVO.nl
- EVO steunt grootschalig verkeersonderzoek Utrecht
- Extra beveiligde parkeerplaatsen Venlo

Valt dus allemaal hard mee. Het leukste vond ik nog wel de verslagen die NT/video had over de aankomst en het vertrek van de Russische Spaceshuttle. Kijk daar eens naar. Heel de moeite waard omdat er ook mooie video's van zijn:

- De aankomst bij Gevelco (spreek uit GĂ©velco)
- De spaceshuttle vaart door het centrum van Rotterdam

Dit was geweldig. Zet Rotterdam ook goed op de kaart.

Ik ga nu weer aan de slag. Hard werken als je een weekje weg bent geweest.

Geen opmerkingen: